Menu

Meest gestelde vragen over cursussen Inburgering

1. Voor een afspraak voor een intake
Kunt u bellen naar 010-4221481, mailen naar info@delkenboot.nl, langskomen op de vestiging bij u in de buurt, of ga naar het contactformulier 

2. Hoe kan ik me aanmelden; hoe gaat het in zijn werk?
De eerste stap is een intakegesprek. Graag maken we met u een afspraak. U vindt hier onze contactgegevens. 

3. Hoe moet ik een DUO lening aanvragen?
U kunt alles hierover lezen op www.inburgeren.nl  

4. Wat kost de cursus?
De duur, de prijs en de lesfrequentie hangen af van uw persoonlijke ambitie, leerniveau en startniveau. De gemiddelde uurprijs is € 14,95 Het cursusaanbod kunt u hier vinden.  

5. Hoe vaak is er les?
De duur en lesfrequenties hangen af van uw persoonlijke ambitie, leerniveau en startniveau. Het cursusaanbod kunt u hier vinden.  

6. Krijg ik reiskostenvergoeding?
U krijgt geen reiskostenvergoeding. U kunt de reiskosten niet van uw DUO-lening betalen.

7. Ik wil graag een spoedcursus volgen, kan dat?
Op dit moment bieden we geen spoedcursussen aan.

8. Hebben jullie ook avondlessen?
Op dit moment bieden we geen avondlessen aan.  

9. Ik wil binnen (…) maanden examen doen, kan dat?
Hoe snel u examen kunt doen hangt af van uw persoonlijke ambitie, leerniveau en startniveau. Het cursusaanbod kunt u hier vinden.

10. Hoe lang duurt een cursus?
De duur van uw cursus hangt af van uw persoonlijke ambitie, leerniveau en startniveau. Het cursusaanbod kunt u hier vinden.  

11. Wanneer start de volgende cursus?
Binnen 5 werkdagen na uw intakegesprek kunt u starten in een instroomgroep. Daarna stroomt u zo snel mogelijk door naar de groep van uw niveau.  

12. Waarom moet ik een afspraak hebben om te kunnen praten? Ik hoef niet meteen een intake-gesprek, maar ik wil gewoon een gevoel krijgen bij de school
We kunnen al uw vragen beantwoorden. Maar gezien de drukte, doen we dit graag op afspraak, zodat u niet hoeft te wachten. U kunt contact met ons op nemen door te bellen naar 010-422148, te mailen naar info@delkenboot.nl of kom langs op de vestiging bij u in de buurt.  

13. Kan ik een keer komen kijken in de les?
We begrijpen dat u een indruk wilt krijgen van de les, maar bezoekers in de les worden als storend ervaren door cursisten. U kunt wel een afspraak maken voor een gesprek bij de vestiging bij u in de buurt. Kijk hier voor het overzicht van de locaties.  

14. Ik wil graag een afspraak verzetten of afzeggen
Om een afspraak te verzetten of af te zeggen kunt u contact opnemen met de vestiging waar u een afspraak heeft. U vindt hier onze contactgegevens.  

15. Wanneer start mijn cursus? Ik heb al een intakegesprek gehad
Delken&Boot neemt contact met u op zodra uw startdatum bekend is. U hoeft tot die tijd niets te doen.

16. Ik wil graag een bevestiging van inschrijving, want ik wil mijn bijstandsuitkering verlengen
U kunt een bevestiging van inschrijving aanvragen bij de vestiging waar u een intake-gesprek heeft gehad. U vindt hier onze contactgegevens.

 

Start cursus 

17. Waarom kan ik niet zelf kiezen op welke dagen en tijden mijn cursus is?
Delken&Boot streeft ernaar u te laten starten in een groep met mensen met hetzelfde leerniveau en dezelfde ambitie. Dit vraagt een zorgvuldige planning van cursisten, docenten en lokalen en startmomenten. Hierdoor is het helaas niet goed mogelijk rekening te houden met persoonlijke wensen.

18. Kan ik de start van mijn lessen uitstellen?
Ja dat kan, onder bepaalde voorwaarden. U kunt hiervoor contact opnemen met de vestiging waar u een intakegesprek hebt gevoerd. U vindt hier onze contactgegevens. Houdt u er rekening mee, dat wanneer u weer wilt starten, u opnieuw op een wachtlijst komt?

19. Ik wil worden overgeplaatst naar een andere locatie
Als u wilt worden overgeplaatst naar een andere locatie kunt u contact opnemen met de vestiging waar u op dit moment uw lessen volgt. Zijn uw lessen nog niet gestart? Neem dan contact op met de vestiging waar u uw intakegesprek heeft gevoerd. U vindt hier onze contactgegevens.

 

Materialen 

20. Ik heb problemen met de laptop, waar moet ik naar toe?
Als u een ACER-laptop heeft, kunt u bij problemen de website van de fabrikant raadplegen: https://www.acer.com/ac/nl/NL/content/support
Heeft u een laptop van een andere fabrikant, dan kunt u bij problemen contact opnemen met onze facilitaire dienst via: facilitair@delkenboot.nl. 

 

Financiële vragen

21. Ik heb een vraag over een factuur
Als u een vraag heeft over een factuur kunt u contact opnemen met uw cursistbegeleider op uw vestiging. U vindt hier onze contactgegevens.  

22. Ik wil bij jullie starten maar een deel van mijn DUO-lening is al verbruikt door mijn oude school
Graag kijken wij samen met u naar de mogelijkheden binnen uw resterende DUO-lening. Dit moet zorgvuldig gebeuren en doen we dus op afspraak.  

Voor het maken van een afspraak kunt u bellen naar 010-4221481, mailen naar info@delkenboot.nl, langskomen op de vestiging bij u in de buurt, of ga naar het contactformulier op de site.